Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs (LVĢMC) lūdzis vairāku valstu meteoroloģiskajiem dienestiem aizliegt piekļuvi to mājaslapās publicētajai informācijai no datoriem ar Latvijas IP adresi.
Vienošanās par bezmaksas informācijas aizliegšanu Latvijas iedzīvotājiem panākta ar Lietuvas Hidrometeoroloģijas pārvaldi, kas no pirmdienas slēgusi pieeju savam radaram un arī HIRLAM modeļa prognožu kartēm, kas piedāvāja augstas izšķirtspējas prognozi ne tikai Lietuvai, bet arī visai Latvijai, un kuras ikdienā izmantoja daudzi no mums.
17.oktobra pēcpusdienā piekļuve no Latvijas IP adresēm slēgta arī Igaunijas Meteoroloģijas un hidroloģijas institūta meteoroloģiskajam radaram. Mājaslapā norādīts, ka piekļuve slēgta saskaņā ar abu valstu meteodienestu vienošanos.
Zināms, ka līdzīga vienošanās par meteoroloģiskās informācijas pieejamības liegšanu Latvijas iedzīvotājiem panākta arī ar Baltkrieviju un Poliju.
Sākotnēji LVĢMC vadība noliedza savu saistību ar atsevišķu lapu slēgšanu Latvijas iedzīvotājiem, sakot, ka viņi neko nezina un ka tā ir sagadīšanās. Tomēr tad, kad Lietuvas meteodienests apstiprināja, ka viņi to darījuši pēc LVĢMC lūguma, un kad Igaunijas meteodienesta lapā parādījās paziņojums, ka radars slēgts, pamatojoties uz vienošanos ar LVĢMC, centra vadībai neatlika nekas cits kā atzīt, ka liegums piekļūt meteoroloģiskajai informācijai bija LVĢMC ierosinājums.
Šīs rīcības iemesls ir centieni mazināt Latvijas iedzīvotājiem pieejamās bezmaksas informācijas apjomu, piesaistīt sev vairāk klientu un gūt lielākus ieņēmumus gan no faktisko laikapstākļu datu, gan laika prognožu pārdošanas. Akūta nepieciešamība pēc papildu ieņēmumiem radusies samazinātā valsts finansējuma dēļ - vairs nepietiekot naudas ne radara darbināšanai, ne citu funkciju pienācīgai izpildei.
Protams, jāšaubās, vai LVĢMC izmantojis visas iespējas papildu finansējuma gūšanai no valsts un vai pašā organizācijā nav iespējams veikt līdzekļu pārdali un samazināt izdevumus. Viens no variantiem, kā ietaupīt kaut nelielu naudas daudzumu, būtu algas samazināšana LVĢMC valdes priekšsēdētājam Andrim Leitasam, kura mēnešalga augustā bija 1541,16 lati. Vai cilvēks, kas nespēj nodrošināt savas iestādes pienācīgu darbību un izcīnīt papildu finansējumu no valsts budžeta, ir tiesīgs palikt savā amatā, turklāt par tik lielu atalgojumu?
Jācer, ka finanšu problēmas Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrā tiks atrisinātas, piekļuve kaimiņvalstu informācijai, kā arī datiem no mūsu pašu radara un visām meteostacijām tiks atjaunota. Diezin vai citu valstu sniegtās informācijas slēpšana palīdzēs atrisināt samilzušās problēmas. Manuprāt, LVĢMC ir jāatsauc savas vienošanās ar citu valstu meteodienestiem un jāatvainojas par to, ka tā vietā, lai pildītu sev uzticētos uzdevumus un palīdzētu valsts iedzīvotājiem, centrs dara pretējo.
LVĢMC atrodas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pakļautībā.
Papildināts ar METEO.LT atbildi, 17.10.11., 20:35
Lithuanian met service has blocked acess to both radar and NWP due to Legmas request.
Whatever the comments are, it's because different departaments ant LHMS didn't fullly get the idea - some may say it's due to Legma's request, some may not. That was quite a surprise for us too, but the acess to block things actually came from Latvian side. It's been made on the top managers level, so only a few people got a full picture.
My suggestion so far - use proxies if you prefer, and try to create some pressure towards Legma - only an accurate and good looking product is a way to earn money nowadays, not a brute force IP block attack against their own taxpayers.
Cheers,
some meteo.lt staff
LVĢMC bloķē pieeju bezmaksas meteoroloģiskajai informācijai
Pievienoja: maikls
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 18:48
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 18:48
Arī jau izsacījos par kādu priekšlikumu ;)
lightning (Līvāni) :
17.10.2011 19:08
Šāda rīcība no LVĢMC puses stipri atgādina savdabīgu terorismu ar šantāžu un ķīlnieku sagrābšanu, kur ķīlnieku lomā tiek nostādīti visi Latvijas iedzīvotāji, tostarp potenciālie klienti... Lieki piebilst, ka šādas metodes nerunā neko labu par LVĢMC vadību, un nekādus pozitīvus rezultātus nenesīs. Tādēļ atbildīgajai ministrijai, ja tuvākajā laikā nekas radikāli netiks šajā lietā mainīts, nopietni jāpadomā par LVĢMC vadības maiņu.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:11
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:11
Varbūt no attiecīgās ministrijas cilvēku dzīlēm tieši šī "maksas" ideja ir radusies, tad LV meteobiroja vadošie cilvēki- savus krēslus saglabās, un vēl algas pielikumu dabūs.
lightning (Līvāni) :
17.10.2011 20:36
Ja tā, tad lai lido attiecīgie "radītāji"!... Un, pēc visām augsto krēslu dalīšanas stundām, kā zemāk min Toms, varbūt arī aizlidos.
Kaut gan man gluži vienalga, kas tur sēž tajos krēslos LVĢMC, ka tik strādā un godprātīgi dara savu darbu, nevis nodarbojas ar atklātu kaitniecību!
Kaut gan man gluži vienalga, kas tur sēž tajos krēslos LVĢMC, ka tik strādā un godprātīgi dara savu darbu, nevis nodarbojas ar atklātu kaitniecību!
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:14
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:14
Nebūtu jau problēma caur twitter.com saiti šo ziņu aiztvīterot daudzviet pasaulē, sacīsim " the Latvia in only one country on Earth with paid meteo radar", lai gan šāds teksts būtu jāsaskaņo ar šā portāla vadību ;)
Saksija (Rīga, Pārdaugava) :
17.10.2011 19:16
Aicinu liegt pieeju meteolapa.lv no visām IP adresēm Maskavas ielā 165, Rīgā, LV-1019. Uzskatu, ka jo mazāk LVĢMC zinās par meteolapa.lv aktivitātēm, jo vairāk vērtīgas informācijas mēs saglabāsim par brīvu.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:21
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:21
Viņi paši savas 20 IP adreses, protams, nav nobloķējuši...
berzins42 (cesis) :
17.10.2011 19:23
droška paši lūr savā meteoradarā un rec par mums :(
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:27
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:27
Varbūt ķīķerē arī šajā portālā - smejas par mūsu cepšanos ;)
Saksija (Rīga, Pārdaugava) :
17.10.2011 19:32
Raiti, dodu 100%, ka viņi lasa meteolapa.lv praktiski katru dienu, un viņi aizliedza radaru pēc tam, kad radara popularitāte pieauga tieši pateicoties meteolapa.lv .
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:35
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:35
Un tad kādam iešāvās prātā gaišā doma - ka nauda mētājas pie kājām, un to atliek tikai pacelt ?
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
17.10.2011 20:52
(Rīga, Zolitūde) :
17.10.2011 20:52
Bet tas jau tiesam ir noderigs priekslikums no Saksijas puses,nezinu,cik stipri LVGMC ir uzedies uz meteolapas darbibu, un t.t bet drosibas pec deretu gan :)
Vel viens priekslikums izveidot/vienoties/organizet kadu vietni,iespeju kur sazinās un var ieet tikai savejie/zinataji,tur varetu apmainities,dalities vai uzzināt tas adreses vai piekluves iespejas (ka piemeram šobrid noradiga BERZINS42 vai DIGITAL1) un citas meteofanu aktivitates -te ir lauciņs ko izdomat mūsu "hakeriem"-iespejams tuvojoša tumsas un regresa laikmeta tas mums lieti noderes...Izklausas nedaudz pec šizofreniskiam sazverstibas teorijam,bet šodienas notikumi dod vielu pārdomam...
Vel viens priekslikums izveidot/vienoties/organizet kadu vietni,iespeju kur sazinās un var ieet tikai savejie/zinataji,tur varetu apmainities,dalities vai uzzināt tas adreses vai piekluves iespejas (ka piemeram šobrid noradiga BERZINS42 vai DIGITAL1) un citas meteofanu aktivitates -te ir lauciņs ko izdomat mūsu "hakeriem"-iespejams tuvojoša tumsas un regresa laikmeta tas mums lieti noderes...Izklausas nedaudz pec šizofreniskiam sazverstibas teorijam,bet šodienas notikumi dod vielu pārdomam...
Labots: 17.10.2011 21:02, gubumākonis
Digital1
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 19:16
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 19:16
Lūgums izveidot īsu un kodolīgu elektronisku vēstuli, kuru būtu iespējams izsūtīt Valsts prezidentam un ministru prezidentam! Šai patvaļai ir jādara gals!
Nepieciešams arī izveidot pieteikumu portālā [saite] - mēs noteikti savāksim 10 000 parakstu!
Vai kāds no administrācijas nevēlas nokārtot šo ierosinājumu?
Nepieciešams arī izveidot pieteikumu portālā [saite] - mēs noteikti savāksim 10 000 parakstu!
Vai kāds no administrācijas nevēlas nokārtot šo ierosinājumu?
maikls (Jēkabpils) :
17.10.2011 19:19
Patlaban, kad ir problēmas ar jaunās valdības izveidi, diezin vai varēs pievērst pienācīgu uzmanību šai meteo-problēmai. Nav skaidrības ne par ministru prezidentu, ne par VARAM ministru.
Labots: 17.10.2011 19:19, maikls
Digital1
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 19:23
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 19:23
Var jau pāris dienas nogaidīt, bet prezidents noteikti pievērsīs šai situācijai savu uzmanību! Arī manabalss . lv var jau izveidot pieteikumu!
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:37
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:37
Man liekas - prezidentam pie ausīm nāksies zvanīt vairāk nekā pāris dienas...
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:19
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:19
Un tad - nesīsim parakstus uz Centrālo vēlēšanu komisiju, lai izsludina refernedumu Latvijā par jautājumu "vai mūžīgi mūžos meteo Latvijas radars visiem iedzīvotājiem ir par brīvu?" ;)
Pierīga
(Salaspils nov.) :
17.10.2011 20:25
(Salaspils nov.) :
17.10.2011 20:25
Man ir ienākusies informācija, ka darbu, iespējams, pie problēmas "sāk" BezTabu". Ja jau visi ieinteresētie dos kādu ziņu, tas vismaz izskanēs plašākā mērogā. Es pats visu dienu esmu stipri aizņemts, ierastajā ritmā atgriezīšos pēc pāris dienām.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:31
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:31
Bez visa pārējā - atkal bez brīdināšanas. Veiksmīgi izmantots negaidītības moments. Rīt jau būs sarunāts ar visas pārējās Eiropas met-resoriem?
boms_tricis (Rīga, centrs) :
17.10.2011 19:37
Piekrītu Jānim par pašreizējām neskaidrībām. Zināms, ka LVĢMC ir ZZS cilvēki un Vides ministriju ilgstoši vadījis Vējonis no ZZS. Tagad ministrijā notiks politiskā maiņa, kas var paātrināt šādas tādas izmaiņas LVĢMC. Nav, ko strebt karstu. Kā saka, lēnu gāzīti viss nokārtosies. Jo pamatojums par 30 tūkstošiem latu, ar ko viss šis tracis ir sācies tomēr ir pārāk smieklīgi. Un interesanti, ka leišus viņi piespieduši aizklapēt ne tikai radaru, bet arī modeli, turklāt, lietuviešu meteocentra vadītāja man sacīja, ka lēmums nav saistīts ar LVĢMC, kamēr Informācijas daļas vadītāja skaidri izstāstīja par vienošanos ar LVĢMC. Turpretī igauņi slēguši tikai radaru un mājaslapā arī uzrakstījuši, ka tas ir LVĢMC dēļ.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:40
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 19:40
Lietuvieši vienkārši (ņemot paraugu no LV puses) būs sajutuši naudas garšu...? (arī tur nonāks pie "šaurā krāna" kontrolējošās situācijas). Pareizi- nestrebjam karstu. Taču - tomēr šo situāciju nevajadzētu atstāt pašplūsmā?
žuks (Jelgava) :
17.10.2011 19:53
Sveiki! Mana pamatnodarbošanās ir lauksaimniecība, tāpēc pie jums bieži iegāju pēc aktuālās informācijas, bet nebiju reģistrējies, jo neesmu aktīvs interneta pļāpātājs. Parasti no jums izmantoju meteoradaru un leišu prognožu modeli. Bet tagad man tas ir nogriezts.
Es domāju, ka šajā gadījumā ir jāskatās plašāk un kopumā viss velk uz starptautisku skandālu. Latvijas valsts iestāde (LVĢMC) ir iniciējusi EIROPAS SAVIENĪBAS PAMATTIESĪBU HARTAS rupju pārkāpšanu.
Nessmu jurists, bet manuprāt ir pārkāpti sekojoši HARTAS panti:
11. pants Vārda un informācijas brīvība;
21. pants Diskriminācijas aizliegums, tajā skaitā diskriminācija pēc pilsonības;
36. pants Brīva pieeja pakalpojumiem ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.
Un tas jau ir visas ES līmeņa skandāls.
Par to ir jāziņo pirmkārt tepat uz ES pārstāvniecību, valdību, ja kāds zina kurp, tad arī pa tiešo uz Briseli.
Un ja jūs rakstiet vēstules leišu meteodienestam, tad arī par šo ir jādod virsū pirmkārt.
Es domāju, ka Latvijas meteodienesta priekšniekam pēc šā jociņa ir jālido nost no amata.
Es domāju, ka šajā gadījumā ir jāskatās plašāk un kopumā viss velk uz starptautisku skandālu. Latvijas valsts iestāde (LVĢMC) ir iniciējusi EIROPAS SAVIENĪBAS PAMATTIESĪBU HARTAS rupju pārkāpšanu.
Nessmu jurists, bet manuprāt ir pārkāpti sekojoši HARTAS panti:
11. pants Vārda un informācijas brīvība;
21. pants Diskriminācijas aizliegums, tajā skaitā diskriminācija pēc pilsonības;
36. pants Brīva pieeja pakalpojumiem ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.
Un tas jau ir visas ES līmeņa skandāls.
Par to ir jāziņo pirmkārt tepat uz ES pārstāvniecību, valdību, ja kāds zina kurp, tad arī pa tiešo uz Briseli.
Un ja jūs rakstiet vēstules leišu meteodienestam, tad arī par šo ir jādod virsū pirmkārt.
Es domāju, ka Latvijas meteodienesta priekšniekam pēc šā jociņa ir jālido nost no amata.
Labots: 17.10.2011 19:56, žuks
Emilis (Rīga un Ranka) :
19.10.2011 21:48
36. pants no šiem trim šķiet kā spēcīgākais arguments.
Zinot to, cik cilvēki likumu iestādēs ir pedantiski (žēl, ka citās iestādēs tā nenotiek), tad 11. pantu var turpināt tā: "Vārda un informācijas brīvība" ir pieejama, tikai par attiecīgu samaksu (diemžēl).
Zinot to, cik cilvēki likumu iestādēs ir pedantiski (žēl, ka citās iestādēs tā nenotiek), tad 11. pantu var turpināt tā: "Vārda un informācijas brīvība" ir pieejama, tikai par attiecīgu samaksu (diemžēl).
Saksija (Rīga, Pārdaugava) :
17.10.2011 19:53
Ir ļoti naivi cerēt, ka LVĢMC atvainosies un atsauks vienošanās ar kaimiņvalstu meteodienestiem. Pat ja finansējums palielināsies, šaubos, ka viņi atklās kaut kādu informāciju par brīvu, jo tas viņiem nav izdevīgi. Tāpēc jārīkojas aktīvi, lai glābtu meteolapa.lv
berzins42 (cesis) :
17.10.2011 19:58
vienkarsi taisam piketu ejam uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju tad uz igaunijas vestniecibu tad uz lietuvas vestniecibu gan jau tv mus paradis :)
Saids (Ikšķile) :
17.10.2011 19:58
vajag to figņu apiet!
kādam nav kāda ideja, kā caur proxy serveri tikt pie leišu info?
Būšu ļoti pateicīga;0
kādam nav kāda ideja, kā caur proxy serveri tikt pie leišu info?
Būšu ļoti pateicīga;0
berzins42 (cesis) :
17.10.2011 19:59
vienu rakstu zemak pirmaja komentara esmu iemetis igaunu radaru un lietuviesu radaru linkus !!!
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 20:19
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 20:19
Hehe. caur Firefox lapā nevaru ieiet, caur Exploreru bezattēlu režīmā - varu lēnām. Ar šo jezgu būsim aizkarinājuši šo portālu, būs jāienāk vēlāk - lai atjaunotu "aktuālo" sadaļu ;)
Saids (Ikšķile) :
17.10.2011 20:23
Caur Hrome viss notiek:))))
Lūk tā pret tiem draņķiem vajag cīnīties!!!!
Lūk tā pret tiem draņķiem vajag cīnīties!!!!
scAvenger (Rīga, Teika) :
17.10.2011 20:27
Šeit var dabūt diezgan interesantas satelītbildes, ko uztvēruši radioamatieri (resurss krievu valodā).
[saite]
[saite]
lightning (Līvāni) :
17.10.2011 20:31
Es domāju, informācijas izplatīšanā par LVĢMC bezkaunību noteikti vajadzēti iesaistīt vadošos Latvijas interneta portālus, ļoti noderīgs būtu arī TV sižets ar vienkāršu situācijas skaidrojumu... :)
boms_tricis (Rīga, centrs) :
17.10.2011 20:36
Šis nav pateicīgs laiks. Mediji pilni ar Saeimas tapšanu. BNS ziņu par šo pārtvēris tikai Tvnets -http://www.financenet.lv/zinas/395983-bloke_pieeju_baltijas_meteo_bezmaksas_informacijai
Es pats uz ceturtdienas rīta gatavošu sižetu LR, jo LVGMC uz interviju piekrita tikai trešdienas pēcpusdienā.
Es pats uz ceturtdienas rīta gatavošu sižetu LR, jo LVGMC uz interviju piekrita tikai trešdienas pēcpusdienā.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 20:57
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 20:57
Un tai rakstā komenti bezmaz vai 4x vairāk kā šeit...
boms_tricis (Rīga, centrs) :
17.10.2011 21:06
Njā, Delfos arī ir diez gan komentēts.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 21:21
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 21:21
Jā, šajā delfi.lv rakstā arī komentāru netrūkst...
lightning (Līvāni) :
17.10.2011 22:09
Jā, arī es šajos 2 portālos ziņu jau piefiksēju. Vai bumba (un kad?!) pa īstam sprāgs? ;)
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 22:19
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 22:19
Kas attiecas uz iespējamo "bumbu", tad ar lieli blīkšķi diezin vai sprāgs/par šo lietu vārās tikai spraunie laika novērotāji un vēl salīdzinoši neliela publikas daļa (vairākums klusībā piecieš jauno situāciju, vai iet uz kreisajiem linkiem)... Lielāks blīkšķis būtu, ja attiecīgā Maskavas ielas adresē nams sabruktu- kā, diemzēl, aizvadītā svētdienā Mālpilī gadījās...
acidburn
(Rīga) :
17.10.2011 20:32
(Rīga) :
17.10.2011 20:32
Nu, pag. Visi, kas grib apmeklēt kādus radarus, izmantojiet taču internetā pieejamos IP adrešu slēpējus. Piemēram, viens, tepat, kaimiņos [saite] tur apakšā ierakstām adresi, kuri gribam apmeklēt - radaru vai tmldz un aiciet! :)
Pierīga
(Salaspils nov.) :
17.10.2011 20:34
(Salaspils nov.) :
17.10.2011 20:34
METEO.LT atbilde visiem ieinteresētajiem pievienota raksta apakšpusē!
Digital1
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 20:35
(Rīga, Imanta) :
17.10.2011 20:35
Meteo.lt medelim un citām saita lapām var izmantot šo adresi.
Labots: 17.10.2011 20:40, Digital1
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 21:25
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 21:25
"Tūlīt ari laikraksti arī lūgs nobloķēt visus Latviajs ziņu portālus...." - tas ir ūberkruts komentārs delfi.lv rakstam par šo tēmu ;)
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
17.10.2011 21:41
(Rīga, Zolitūde) :
17.10.2011 21:41
LVĢMC lietuviešus informējis, ka Latvijas iedzīvotājiem piedāvā līdzīga satura informāciju un Lietuvas meteodienesta piedāvātie pakalpojumi Latvijā nav vajadzīgi, pastāstīja LHMP pārstāve, kura savu vārdu nevēlējās nosaukt, jo vienošanās starp abiem meteodienestiem esot iekšēja darīšana.
Kur tad ir dabunams viņu ģenialais Latytvijas prognožu modelis , par velti vai samaksu??? Es vel varetu saprast,ka liedz radaru info,bet kapec modeļu prognozes-kur ir piedavajums vietā? Vai ta parodija- modelis, vai ari tas kartes ar aizvesturiskiem nakonišiem saulitem piecam dienām uz priekšu -ka pagajuša gadzimta... Ir jābut lidzigam piedavajumam par maksu vai bez!!! Galu galā,ja piedavats kas līdzigs-kapec baidities,ka kadz nedod dievs ieskatas leišu modeli!!!
Kur tad ir dabunams viņu ģenialais Latytvijas prognožu modelis , par velti vai samaksu??? Es vel varetu saprast,ka liedz radaru info,bet kapec modeļu prognozes-kur ir piedavajums vietā? Vai ta parodija- modelis, vai ari tas kartes ar aizvesturiskiem nakonišiem saulitem piecam dienām uz priekšu -ka pagajuša gadzimta... Ir jābut lidzigam piedavajumam par maksu vai bez!!! Galu galā,ja piedavats kas līdzigs-kapec baidities,ka kadz nedod dievs ieskatas leišu modeli!!!
Labots: 17.10.2011 21:43, gubumākonis
boms_tricis (Rīga, centrs) :
17.10.2011 22:03
Ir, ir modelis TEKSTS bet tas atjaunojas reizi diennaktī, turklāt vizualizācijas krāsām mainās skala un ir neērta pārskatīšana, tādēļ tas nav iecienīts, bet nu informācija jau ir.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 22:14
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 22:14
" Šie ir ECMWF skaitliskā modeļa rezultāti, ko nedrīkst interpretēt kā oficiālo LVĢMC laika apstākļu prognozi.
Plašāka informācija par produktiem pieejama Klientu apkalpošanas daļā. "
Un paraksts attiecīgais. Otrkārt- tas tomēr nav tagadējā stāvokļa radars...
Plašāka informācija par produktiem pieejama Klientu apkalpošanas daļā. "
Un paraksts attiecīgais. Otrkārt- tas tomēr nav tagadējā stāvokļa radars...
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
18.10.2011 02:14
(Rīga, Zolitūde) :
18.10.2011 02:14
Bet ta jau kaut kada neerta parodija par temu salidzinot ar Lietuvas un arri pat Igauņu modeli ,tas ir lēns,nepartocigs un nebaudams,turklat krietni zemaku izskirtspeju, turklat atjaunojas tikai reizi diennakti :) Lai meģina to par naudu pārdot.
Labots: 18.10.2011 02:20, gubumākonis
lietusviirs
(Rīga, pļavnieki) :
17.10.2011 21:52
(Rīga, pļavnieki) :
17.10.2011 21:52
Diezvai LVGMA izdosies bloķēt visus publiskos proxy :)
Mulkari (Saulkrasti, Rīga) :
17.10.2011 22:14
Tajā kantorī menedžmentā laikam strādā cilvēki ar padomju laika domāšanu, kuriem par interneta tehnoloģiju iespējām sajēga mazāka kā cūkai no aviācijas.
paņemam ieejam [saite]
iekopējam leišu radara adresi un viss notiek, igauņu radars arī caur turieni strādā
paņemam ieejam [saite]
iekopējam leišu radara adresi un viss notiek, igauņu radars arī caur turieni strādā
Labots: 17.10.2011 22:15, Mulkari
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 23:12
(Zante, Kandavas novads) :
17.10.2011 23:12
Piemēram šeit - tas pats lietuviešu modelis veras vaļā- ka brišķ.
berzins42 (cesis) :
17.10.2011 23:06
nja bēdīgi :( visa tā cakarēšanas ar tiem proxy tāda debila sajūta, kaut kā jaslēpjas lai tik apskatītu radaru :(. šitā čista ir vis kretīniskāka rīcibā kadu vien esmu redzejis :(. būtu es milionārs nopirktu es vienu doplera radaru tad meteo.lv varētu zīst īkšķi!!!
boms_tricis (Rīga, centrs) :
18.10.2011 00:10
Izcils lietuviešu komentārs. To noteikti rakstījis kāds ne no pašas "augšas", jo priekšniecība šķiet ir LVGMC pusē. Un vēl šo pēcpusdien Leitasa vietniece man epastā rakstīja, ka neko nezinot un leišu radara slēgšana ir tikai sakritība. Kauns viņu vietā.
laika vērotājs (10 km uz R no Saldus) :
18.10.2011 00:13
Jāaa. Ja būtu tā naudiņa kas guļ jūras dibenā...
Piekrītu, par to ka čakarēšanās caur proxy nav gluži tas, kā bija, tad kad bija par brīvu.
Bet paldies, acidburn , ka pirmais ievietoji norādi. (Es zināju, ka tā var, bet nezināju kur meklēt...proxy)
Un var jau saglabāt "Favorītos", caur proxy atvērto adresi. Ja vien proxy nebūs uzkāries, tad jau vaļā vērsies.
Nu arvien trakāk: LVĢMC ir tā kā "suņi uz siena kaudzes".
:-(
Piekrītu, par to ka čakarēšanās caur proxy nav gluži tas, kā bija, tad kad bija par brīvu.
Bet paldies, acidburn , ka pirmais ievietoji norādi. (Es zināju, ka tā var, bet nezināju kur meklēt...proxy)
Un var jau saglabāt "Favorītos", caur proxy atvērto adresi. Ja vien proxy nebūs uzkāries, tad jau vaļā vērsies.
Nu arvien trakāk: LVĢMC ir tā kā "suņi uz siena kaudzes".
:-(
maikls (Jēkabpils) :
18.10.2011 06:24
Lietuvieši arī par šo ziņo: [saite]
Smieklīgi, ka viņu meteodienesta vadība teikusi aptuveni tā: "tie ir meli, ka piekļuve informācijai liegta Latvijas kolēģu dēļ". Arī viņi melo, jo tas taču ir skaidri zināms, ka viņi to darījuši pēc LVĢMC pieprasījuma, citi darbinieki to apstiprināja, un igauņi to pat savā lapā skaidri un gaiši norāda.
Smieklīgi, ka viņu meteodienesta vadība teikusi aptuveni tā: "tie ir meli, ka piekļuve informācijai liegta Latvijas kolēģu dēļ". Arī viņi melo, jo tas taču ir skaidri zināms, ka viņi to darījuši pēc LVĢMC pieprasījuma, citi darbinieki to apstiprināja, un igauņi to pat savā lapā skaidri un gaiši norāda.
Saids (Ikšķile) :
18.10.2011 07:17
Šim visam tracim ir arī sava pozitīvā puse - ļaudis , tai skaitā arī es iemācīsies lietot proxy serverus.
Kristaps (Sigulda) :
18.10.2011 11:15
Saņēmu atbildi no Igaunijas EMHI.ee IT nodaļas vadītāja (meilu gan sūtīju citām amatpersonām):
"According to international practice in each country the local MetOffice is responsible for weather information for his country. Others can cover neighbors territory only if it local MetOffice allow it. Latvian MetOffice (Latvian Environment, Geology and Meteorology Centre) ask us to remove our radar pictures covering there territory and we had no other options then to fulfill this demand. We had to maintain good relations with our neighbors...
Tarmo Kaldma"
Kaimiņattiecības vēl var saprast, taču LVĢMC attiecības ar saviem klientiem un savas valsts nodokļu maksātājiem gan ir neglābjami sabojājis.
"According to international practice in each country the local MetOffice is responsible for weather information for his country. Others can cover neighbors territory only if it local MetOffice allow it. Latvian MetOffice (Latvian Environment, Geology and Meteorology Centre) ask us to remove our radar pictures covering there territory and we had no other options then to fulfill this demand. We had to maintain good relations with our neighbors...
Tarmo Kaldma"
Kaimiņattiecības vēl var saprast, taču LVĢMC attiecības ar saviem klientiem un savas valsts nodokļu maksātājiem gan ir neglābjami sabojājis.
boms_tricis (Rīga, centrs) :
18.10.2011 12:10
Jā, es saņēmu tieši tādu pašu. Es gan pretī vēl uzdevu dažus jautājumus, redzēs vai atbildēs.
Moonscape (Rīga (Pārdaugava; Dārziņi)) :
18.10.2011 11:25
Arī Boot.lv ir raksts par LVĢMC pēdējo dienu darbībām.
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
18.10.2011 11:58
(Rīga, Zolitūde) :
18.10.2011 11:58
Iespējama alternativa radaram,tur ari sis tas cits noderigs...
black (Rīga) :
18.10.2011 13:41
Paldies ramūnam, kurš izstrādāja alternatīvu radaram. Izejas kods, lai šo karti integrētu citās lapās, piemēram, šajā, ir šeit.
maikls (Jēkabpils) :
18.10.2011 18:10
Raksts: zinas.nra.lv/latvija/58092-latvija-bloke-pieeju-arvalstu-bezmaksas-meteorologiskajai-informacijai.htm
18:19: "Latvijas Valsts ceļi" arī laikam pakļāvušies LVĢMC spiedienam un savus datus uz āru vairs nedod, jau kopš plkst.9 rītā, parasti šādas problēmas ar datu neesamību nebija ilgākas par pāris stundām.
18:19: "Latvijas Valsts ceļi" arī laikam pakļāvušies LVĢMC spiedienam un savus datus uz āru vairs nedod, jau kopš plkst.9 rītā, parasti šādas problēmas ar datu neesamību nebija ilgākas par pāris stundām.
Pierīga
(Salaspils nov.) :
18.10.2011 18:28
(Salaspils nov.) :
18.10.2011 18:28
Jā, visi rādījumi reģistrēti ap pulksten 9 rītā. Jāgaida nu atbilde no LVC. Bet šobrīd jau te sāk prasīties pēc kārtīgas izmeklēšanas, dokumentu izpētes - jāsāk rīkoties...
Digital1
(Rīga, Imanta) :
18.10.2011 21:24
(Rīga, Imanta) :
18.10.2011 21:24
"Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir lūgusi LVĢMC sniegt skaidrojumu par meteoroloģiskā radara darbības nodrošināšanu un informācijas pieejamību, nra.lv informēja ministra padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Maija Pētermane." ... nu kaut viņus noliktu pie vietas!
lightning (Līvāni) :
19.10.2011 01:26
Uz šo textu es arī ceru! Varbūt ka tomēr tam iditam Leitasam neļaus dirst (atvainojos, ja kādu tas aizskar!) visiem uz galvas kā kaijām pie Centrāltirgus!!!
berzins42 (cesis) :
18.10.2011 18:32
šokē pedejais teikums.- Un mūsu darbiniekiem nav liegta informācijas pieeja," teica Andris Leitass. Tādas nekaunas pasi lūr lietuviešu un igauņu radarus :D
saulcerīte (Rīga,RIX) :
18.10.2011 21:41
Nezinu kā jums ,bet man dzīve kļuvusi krietni vien interesantāka un aktīvāka-tik daudz jauna uzzinu/paldies jums visiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/,nodarbojos ar lietām/īpaši datoru /par kurām ne jausmas nebija.Sāk ienākties apziņa ka tik viegli jau nu mūs kāds birokrātu kantoris nevinnēs.
Digital1
(Rīga, Imanta) :
18.10.2011 21:46
(Rīga, Imanta) :
18.10.2011 21:46
* Radara aizvietotājs no meteox com - attēls ar mākņiem - nav īpaši precīzs, bet vismaz variants!
* Ziemeļvalstu nokrišņi ieskaitot Igaunijas radaru. Šeit detalizētāks attēls.
* Ziemeļvalstu nokrišņi ieskaitot Igaunijas radaru. Šeit detalizētāks attēls.
Labots: 18.10.2011 21:55, Digital1
lightning (Līvāni) :
19.10.2011 01:24
Paldies par piedāvājumu, labs, bet tas tomēr lielu daļu Latvijas, tostarp manu pusi, neatspoguļo, tā kā alternatīva tomēr... :(
black (Rīga) :
18.10.2011 22:39
Lūdzu piedalieties savu WWW lapu bloķēšanā apmeklēšanai no LVĢMC tīkla!
Apache .htaccess failā nepieciešams ievietot šādas rindiņas:
RewriteEngine On
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^212.70.174.
RewriteRule .* - [R=402,L]
Apache .htaccess failā nepieciešams ievietot šādas rindiņas:
RewriteEngine On
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^212.70.174.
RewriteRule .* - [R=402,L]
Labots: 20.10.2011 21:51, black
klems (Jelgava) :
18.10.2011 23:47
par šo : berzins42 (cesis) : Atbildēt | Šodien 18:32 šokē pedejais teikums.- Un mūsu darbiniekiem nav liegta informācijas pieeja," teica Andris Leitass. Tādas nekaunas pasi lūr lietuviešu un igauņu radarus :D :::
___
nu jau vairs nevienam nav liegta pieeja LT un EST radariem :)
Pat vairāk - cilvēki ir sataisījuši iespējas ar vienu peles klikšķi tikt klāt visam -
laipni lūgti - te tas ir atrodam , gan jau kādam noderēs ! radaru info , prognoizes , est+LT kopā uz kartes , katrs radars atsevišķi - no problem . viss par brīvu :)
skatīt te : balticballooning.lv kreisajā lapas pusē zem kalendāra
___
nu jau vairs nevienam nav liegta pieeja LT un EST radariem :)
Pat vairāk - cilvēki ir sataisījuši iespējas ar vienu peles klikšķi tikt klāt visam -
laipni lūgti - te tas ir atrodam , gan jau kādam noderēs ! radaru info , prognoizes , est+LT kopā uz kartes , katrs radars atsevišķi - no problem . viss par brīvu :)
skatīt te : balticballooning.lv kreisajā lapas pusē zem kalendāra
Labots: 18.10.2011 23:53, klems
lightning (Līvāni) :
19.10.2011 01:40
Paldies, labi noderēja! :)
Lai LVĢMC idiotiskās idejas radītāji iet piķi d...st! :D
P.S. Ceru, ka LVĢMC atgriezīsies normālā veidolā, ātrāk vai vēlāk, tendēts uz savstarpēju sadarbību un centieniem palīdzēt Valsts iedzīvotājiem.
Punkts.
Lai LVĢMC idiotiskās idejas radītāji iet piķi d...st! :D
P.S. Ceru, ka LVĢMC atgriezīsies normālā veidolā, ātrāk vai vēlāk, tendēts uz savstarpēju sadarbību un centieniem palīdzēt Valsts iedzīvotājiem.
Punkts.
Kristaps (Sigulda) :
19.10.2011 09:27
Kodīgs raksts par šo tēmu: TVNET: Bezmaksas informācija ir mēris, kas jāārstē :)
maikls (Jēkabpils) :
19.10.2011 12:38
Man no meteo.lt atnāca šāda atbilde:
Good afternoon,
These days, the Lithuanian Hydrometeorological Service is carrying out the website’s public services reorganization and reconfiguration tasks, therefore visitors from foreign countries have limited access to some of the meteo.lt website resources.
As soon as the work is finished, which should not take more than a week, you will be able to view the radar information for the territory of Lithuania and the numerical weather forecasts for Europe and the Lithuanian territory.
We apologize for any inconvenience.
Best regards,
Zita Rakickytė
Senior Specialist
Information division
Lithuanian hydrometeorological service
under the Ministry of Environment,
Rudnios str. 6, LT-09300 Vilnius
Tel.: (370 5) 271 50 78
Fax.: (370 5) 272 88 74
E-mail: z.rakickyte@meteo.lt
12:43: Ja nebūs redzama Latvijas teritorija, tas, protams, būs vēl sliktāk nekā patlaban, kad caur proxy serveri var redzēt visu.
Good afternoon,
These days, the Lithuanian Hydrometeorological Service is carrying out the website’s public services reorganization and reconfiguration tasks, therefore visitors from foreign countries have limited access to some of the meteo.lt website resources.
As soon as the work is finished, which should not take more than a week, you will be able to view the radar information for the territory of Lithuania and the numerical weather forecasts for Europe and the Lithuanian territory.
We apologize for any inconvenience.
Best regards,
Zita Rakickytė
Senior Specialist
Information division
Lithuanian hydrometeorological service
under the Ministry of Environment,
Rudnios str. 6, LT-09300 Vilnius
Tel.: (370 5) 271 50 78
Fax.: (370 5) 272 88 74
E-mail: z.rakickyte@meteo.lt
12:43: Ja nebūs redzama Latvijas teritorija, tas, protams, būs vēl sliktāk nekā patlaban, kad caur proxy serveri var redzēt visu.
Viljams (Uz Z no Limbažiem) :
19.10.2011 13:25
Aha, man arī tāda pati. Nu ko, gaidīsim, ko tad būs sastrādājuši.
Saksija (Rīga, Pārdaugava) :
19.10.2011 13:04
Man prieks, ka latvieši šoreiz nav samierinājušies ar netaisnību un meliem padomju stilā. Lai konkurences padome un citas valsts iestādes izvērtē Leitasa darbību. Tiešām prieks. Par lietuviešiem runājot, jāatzīmē, ka stulbums ir lipīgs. Bet tagad man ir cerība, ka mūsu Latvijas radaru atjaunos.
maikls (Jēkabpils) :
19.10.2011 13:42
meteo.lt tagad visu rāda arī bez proxy - vismaz uz kādu brīdi...
black (Rīga) :
19.10.2011 13:46
Domāju, ka varam mierīgi sākt rakstīt iesniegumu Lietuvas Konkurences padomei (Competition Council of the Republic of Lithuania), pieminot, ka mūsu Konkurences padome jau sākusi pārbaudi par šo gadījumu.
Ir nelielas aizdomas par to, ka Lietuvas meteodienests pēc kādas nedēļas vienkārši izņems datus par Latviju laukā.
Ir nelielas aizdomas par to, ka Lietuvas meteodienests pēc kādas nedēļas vienkārši izņems datus par Latviju laukā.
Labots: 19.10.2011 13:57, black
Saids (Ikšķile) :
19.10.2011 13:54
Tas ir visu mūsu kopējo protestu nopelns!!!
Tā turpināt!
Iekš tvnet, raksts savācis pāri par 500 komentārus.
Domāju, kāds ir viegli apčurājies:)
Tā turpināt!
Iekš tvnet, raksts savācis pāri par 500 komentārus.
Domāju, kāds ir viegli apčurājies:)
Labots: 19.10.2011 14:00, Pierīga
Digital1
(Rīga, Imanta) :
19.10.2011 13:44
(Rīga, Imanta) :
19.10.2011 13:44
Lietuva ir atbloķējusi savu mājaslapu!!!!!!
14:39: PARAKSTI PETĪCIJU par brīvu laikapstākļu informācijas pieeju (nepieciešams vārds, uzvārds un e pasta adrese)!
14:39: PARAKSTI PETĪCIJU par brīvu laikapstākļu informācijas pieeju (nepieciešams vārds, uzvārds un e pasta adrese)!
Labots: 19.10.2011 13:45, Digital1
Maija (Jaunpiebalga) :
19.10.2011 18:36
Arī es,šodien,uzrakstīju vēsttuli Vides ministrijai.Pa galvu jau nesitīs,jo vairāk rakstīsim,runāsi,mjo labāk!Padoties gan nevajag!3 mašīnām,viņiem,nauda bija,tātad,nav nekādi nabagi!
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 19:09
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 19:09
Mjā.. situācija ir "meteo radaru frontē ir neskaidra. Iestādes turēsies pie "slēgto radaru" principa (un tur vadošie kopumā pasmiesies par "vētras glāzes" ambīcijām - tie skribenti lai raksta, bet vara un "krāna slēdzis" mums pieder, vai ne?), kamēr mēs te katrs atsevišķi rakstīsim petīcijas uz visām pusēm. Tam nebūs liela lēga. Meteolapa.lv vadībai vajadzētu atklātu vēstuli izplatīt (var aizsūtīt augstākām LV amatpersonām, un izplatīt medijos), derētu tulkojums angliski (izplatīšanai pasaulē).
Kristaps (Sigulda) :
19.10.2011 21:04
Ziņas medijos:
1) LNT ziņu sižets šovakar par LVĢMC,
2) rītrīt 8:10 Latvijas Radio 1 Toms Bricis būs ar stāstu "par LVĢMC pēdējo dienu spožajām mārketinga aktivitātēm" un arī intervija ar VARAM pārstāvi, pēc tam 10:00 viņš būs arī Radio 101.
1) LNT ziņu sižets šovakar par LVĢMC,
2) rītrīt 8:10 Latvijas Radio 1 Toms Bricis būs ar stāstu "par LVĢMC pēdējo dienu spožajām mārketinga aktivitātēm" un arī intervija ar VARAM pārstāvi, pēc tam 10:00 viņš būs arī Radio 101.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 21:13
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 21:13
Pamazām šis notikumus tomēr aiziet uz "lielo zvanu" :) Tas priecē...
Pierīga
(Salaspils nov.) :
19.10.2011 21:19
(Salaspils nov.) :
19.10.2011 21:19
Nu kaut kāds vāks.. ļoti specifiska informācija, kuru izmanto profesionāļi. Lūk tā, mēs visi esam profesionāļi :)
Visapkārt klīst baumas un meli, kas tur īstenībā ko ir teicis - kas to lai zina, bet bez vainas LVĢMC jau nu nav.
Visapkārt klīst baumas un meli, kas tur īstenībā ko ir teicis - kas to lai zina, bet bez vainas LVĢMC jau nu nav.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 21:23
(Zante, Kandavas novads) :
19.10.2011 21:23
Zinot dažas mūsu cilvēciskās vājības, ir mēģinājumi atrunāties. Protams, ja kāds nav pie rokas pieķerts, tad jau visādas spekulācijas var parādīties. Man tāda sajūta: ka norunas jeb "kartelis" ir bijis, pārāk baltiem diegiem šūtas tādas "sakritības". * Un zīmīgi- visi satraucas par radaru, nevis viņu piedāvātām prognozēm- tas arī par kaut ko liecina... ;)
21:52: Hehe... ir arī kāds cits "sausais atlikums": netieši mēs caur šo portālu šai LNT sižetā esam atzīti par profesionāļiem, kas visnotaļ priecē. Un nopietnāk - par šo jezgu ieinteresējusies Konkurences padome.
21:52: Hehe... ir arī kāds cits "sausais atlikums": netieši mēs caur šo portālu šai LNT sižetā esam atzīti par profesionāļiem, kas visnotaļ priecē. Un nopietnāk - par šo jezgu ieinteresējusies Konkurences padome.
Emilis (Rīga un Ranka) :
19.10.2011 21:44
Ja pareizi sapratu no krievu valodas, tad tur no Lietuvas puses kā iemesls radara datu nepieejamībai bija radara kļūmes novēršana, profilakse vai kas tam līdzīgs. Intervijā ar Leitasu es brīnījos, kā viņam acis "orbītām" neizgāja (intervijas sākumā tās ieguva neparasti lielu apmēru it kā radot jautājuma sajūtu: "Kas te notiek?") Vēl interesanti, ka meteoradara informācija skaitās "profesionāla līmeņa" meteoroloģiskā informācija, un ka nav nekādas nepieciešamības "šķiest" budžeta līdzekļus šādiem nolūkiem, bet radars par kaut kādu naudu taču jādarbina. Tad varbūt apstādinās vispār.
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
19.10.2011 23:32
(Rīga, Zolitūde) :
19.10.2011 23:32
Tā nu viņi teica, bet izklausas vienalga neticami,lai nu ka,bet galvenais ka pašreiz viss atkal darbojas :)
Kristaps (Sigulda) :
20.10.2011 09:33
TVNET: VARAM neapšauba meteo dienesta vadības kompetenci - viņiem neesot pamata neticēt Leitasam, viņiem neesot informācijas, ka LVĢMC ko prasījuši kaimiņvalstu meteodienestiem, viņi neesot izmeklēšanas iestāde. Laikam mums visus pierādījumus tad jāpasniedz viņiem uz šķīvīša, ja šie izliekas, ka viss kārtībā.
Toms Bricis LR1 šorīt – sāgas izklāsts, telefonsarunas ar lietuviešiem, kur viens saka, ka informācijas bloķēšanai nav nekāda sakara ar LVĢMC, otrs atklāti saka, ka tomēr ir gan. Pēc tam intervija ar VARAM pārstāvi, kurš saka, ka radaru izmantoja tikai profesionāļi un "noteiktas biznesa grupas". (Es apšaubu viņa kompetenci!)
Papildināts: Toma intervija ar VARAM valsts sekretāra vietnieku Andri Eglāju pieejama LR1 arhīvā – plkst. 8:09 un tad no 11. minūtes.
Toms Bricis LR1 šorīt – sāgas izklāsts, telefonsarunas ar lietuviešiem, kur viens saka, ka informācijas bloķēšanai nav nekāda sakara ar LVĢMC, otrs atklāti saka, ka tomēr ir gan. Pēc tam intervija ar VARAM pārstāvi, kurš saka, ka radaru izmantoja tikai profesionāļi un "noteiktas biznesa grupas". (Es apšaubu viņa kompetenci!)
Papildināts: Toma intervija ar VARAM valsts sekretāra vietnieku Andri Eglāju pieejama LR1 arhīvā – plkst. 8:09 un tad no 11. minūtes.
Labots: 20.10.2011 15:43, Kristaps
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 11:41
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 11:41
Dzirdēju Toma sižetu LR1. Nu jā, attiecīgie priekšnieki stāsta jeb, precīzāk, izlocas. Cenšas slēpt šīs t.s. "starpvalstu" norunu - par radara bloķēšanu LV iedzīvotājiem. Varētu ziņu izplatīt ārzemju medijiem- tad uzzinās "Latvija is only one country...".
Kristaps (Sigulda) :
21.10.2011 10:06
LETAs ziņa: TVNET: Igaunijas meteodienests liedz pieeju datiem pēc LVĢMC lūguma
(Mēs jau to tāpat zinājām, bet vismaz arī šī informācija nonākusi līdz ziņu aģentūrām.)
(Mēs jau to tāpat zinājām, bet vismaz arī šī informācija nonākusi līdz ziņu aģentūrām.)
boms_tricis (Rīga, centrs) :
21.10.2011 10:48
Nu jau. BNS bija pirmais, kas jau pirmdien rakstīja, ka leiši atzīst, ka aizliegums ir LVGMC. Tikko kā uzzināju par liegumu, nevarēju nosēdēt lekciju solā, skrēju ārā zvanīt leišiem un drukāju augšā. Ar to arī viss sākās :)
black (Rīga) :
19.10.2011 22:13
Tikko nopublicēju mazu Android applikāciju, kas viedtālruņu īpašniekiem parāda Latvijas karti ar apvienoto leišu/igauņu meteoradaru pa virsu. Tiem, kuriem ir Android telefoni, šī applikācija varētu noderēt.
Pielaboju linku uz app.
Pielaboju linku uz app.
Labots: 21.10.2011 22:37, black
Admins (Ventspils) :
21.10.2011 19:10
Feini, tik zooms noderētu. Un tā saite nestrādā, prasa reģistrēties.
Labots: 21.10.2011 19:10, Admins
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
19.10.2011 23:26
(Rīga, Zolitūde) :
19.10.2011 23:26
Cik noprotu Lietuvas modelis un radars atkal oficiali ir ierindā un stradā! Paldies lietuviešiem par sapratni :) Deretu moš kādu pateicibas vēstuli viņiem aizsutit, bet nepārvaldu tik labi angļu valodu, varbūt kads te varetu, bet škiet saprāts ņema virsroku :)
Labots: 19.10.2011 23:30, gubumākonis
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 11:43
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 11:43
Bet visumā drusku pagaidīsim ar pateicības vēstulēm, ir runas - ka lietvieši taisoties savā modelī vairs neiekļaut Latvijas teritoriju. Tā teikt, pieveidos lapu...
Pierīga
(Salaspils nov.) :
20.10.2011 09:58
(Salaspils nov.) :
20.10.2011 09:58
Viedokļu apmaiņa turpinās - kā redzams, LVĢMC patiešām ir iespaidojis LHMT.
Some update on the Latvian news information and responses from Lithuania.
It's a shame, but most of the things told from the Lithuanian side are pure lies. Instead of admitting that a stupid mistake was made, a story of a technical failure or maintenance was made up.
There was no failure in servers & no site re-organisation. Everything worked, local users hardly experienced any problems during that time. Access was simply blocked, and later was removed.
Some update on the Latvian news information and responses from Lithuania.
It's a shame, but most of the things told from the Lithuanian side are pure lies. Instead of admitting that a stupid mistake was made, a story of a technical failure or maintenance was made up.
There was no failure in servers & no site re-organisation. Everything worked, local users hardly experienced any problems during that time. Access was simply blocked, and later was removed.
berzins42 (cesis) :
20.10.2011 16:15
ko tie lietuvieši melo tak caur proxy vareja skatities to radaru :D
Pierīga
(Salaspils nov.) :
20.10.2011 16:23
(Salaspils nov.) :
20.10.2011 16:23
Stāsts jau ir par to, ka LNT ziņās LHMT pārstāve paziņoja, ka nekāda piekļuves liegšana nav notikusi. Turpretī mums atnāca šī atbilde, ka tā ir notikusi...
boms_tricis (Rīga, centrs) :
20.10.2011 14:34
Marazms turpinās. Vides ministrija liek labot BNS ziņu, kurā es viņu teikto, ka publiski izskanējusi informācija par LVGMC lūgumu liegt Latvijas iedzvotājiem pieeju Lietuvas un Igaunijas radariem ir nepatiesa, esmu interpretējis - VARAM igauņu izplatiito informāciju sauc par nepatiesu.
Nez kapēc šo viņi liek precizēt, bet neprasa, lai Igaunijas meteodienests no savas mājaslapas izņem šo "LVGMC apmelojošo informāciju".
Nez kapēc šo viņi liek precizēt, bet neprasa, lai Igaunijas meteodienests no savas mājaslapas izņem šo "LVGMC apmelojošo informāciju".
lightning (Līvāni) :
20.10.2011 15:08
Jā, nu tagad visiem lielas savārītās ziepes jāizstrēbj... Bet VARAM pārstāvja teiktais LNT ziņās par radara sniegtās informācijas profesionalitāti, ko izmanto tikai profesionāļi, nerada neko vairāk kā līdzjūtīgu smaidu komplektā ar pilnīgu cieņas zudumu pret šādu vārdu teicēju... Radars taču attēlo reālo situāciju, kāda ir Latvijā, un katram cilvēkam uzskatāmi parāda, kas notiek šobrīd un vai gaidāmi nokrišņi tuvāko stundu laikā viņa pusē, viss īsi un kodolīgi un saprotams jebkuram, pat bērnam - par kādu "profesionalitāti" te var būt runa?!!! Vienkārši visiem Latvijas iedzīvotājiem tiek liegts svarīgs pakalpojums, bet to jau Leitass nedrīkst atzīt, tāpēc tagad lokās kā glums zutis, kas tikko izvilkts krastā...
Normunds Negaiss (Rīga) :
20.10.2011 15:11
Pirms kāda laika LVĢMC atbildīgā amatā strādājošs darbinieks pie alus glāzes ir stāstījis, ka kopš LVĢMA kļuva par LVĢMC valsts atbalsts ir ievērojami nogriezts, valsts prasot, lai centrs strādājot ar peļņu, lai nodrošinātu gan sevi, gan papildinātu arī valsts kasi. Valsts un tātad arī vides ministrija gaida peļņu no Centra un visticamāk arī ir iesaistīta šajā radaru projektā. Tātad ticams, ka Valsts/Vides ministrija būs tikai LVĢMC pusē, jo ir ieinteresēta, lai nauda ripo un visticamāk ir bijusi iesaistīta un informēta par radaru projektu pirms tā izveidošanas.
Mulkari (Saulkrasti, Rīga) :
20.10.2011 22:54
Nu kādu peļņu no tā radara var gribēt. Cik tad ir to lietotāju, kas būs ar mieru maksāt 2 ls diennaktī par to radara bildi, labi ja daži desmiti un arī nemaksās par radaru taču visu laiku, bet tikai kad valda nepastāvīgi laika apstākļi, reāli tās varētu būt kādas 3 - 6 dienas mēnesī. Ja ar radaru nopelnīs pāris tūkstošus gadā tas tas jau būs daudz.
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 22:40
(Zante, Kandavas novads) :
20.10.2011 22:40
No šodienas viedokļa- laikam visās Baltijas meteo kompānijas bija slepena noruna attiecībā pret Latvijas iedzīvotājiem, bet tad nobijās no konkurences likuma pārkāpuma. Un tagad visādi tiek slēpti gali, sak' "mēs neko nezinājām", turklāt dažiem medijiem liek "precizēt informāciju". Tā teikt, dodas pretuzbrukumā... tādas domas man.
Emilis (Rīga un Ranka) :
20.10.2011 23:25
Skaidra lieta, ka tas tā notiek. Neies jau viņi atzīties: "Piedodiet, bijām vainīgi."
Maija (Jaunpiebalga) :
21.10.2011 07:47
Arī es piekrītu raitim!LVĢMC šefs melo,acīs skatīdamies!Ļoti nepatīkams cilvēks,to jau var redzēt...Mēs jau neko,redzēsim,kā ies,ja vajadzēs,vai nu palielināsim maksu,jeb samazināsim!Ai,Raiti,piedod,negribēju Tavu vārdu rakstīt ar mazo burtu.
Labots: 21.10.2011 12:08, Maija
Pierīga
(Salaspils nov.) :
21.10.2011 11:05
(Salaspils nov.) :
21.10.2011 11:05
Jautājums tāds - vai šeit radara vietā ievietot LT + EE radaru kombināciju, jeb domāt ko citu?
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 11:17
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 11:17
No radara viedokļa neko citu kā EE+LT kombināciju neizdomāsim, ja varētu kādus satelīta mākoņu kombinācijas uzlikt uz Latvijas kartes? Nav ne jausmas, cik tas grūti no tehniskā viedokļa...
Labots: 21.10.2011 11:25, Raitis, Sametis
gubumākonis
(Rīga, Zolitūde) :
21.10.2011 12:33
(Rīga, Zolitūde) :
21.10.2011 12:33
Varetu gan EE/LT versiju ielikt ar attiecigiem paskaidrojumiem kvalitates/pieejamibas un un tt.problemam, bet labak jau šis,neka nekas :) Ceru tikai,ka lietuvieši neizmainis savu lapu ta,ka LV vairs nebus redzama...
black (Rīga) :
21.10.2011 13:25
Kirils (meteo.02.lv) kaut kur ir pamanījies dabūt arī mākoņainības attēlus. Tie arī derētu, ja kāds var atrast, no kurienes šis to ņem.
Vēl viens uzlabojums būtu aizliegums radaru (un vēlams lapu kopumā) apskatīt no LVĢMC datoriem. Skat. manu komentāru augstāk par 3 rindiņām Apache konfigurācijā, kas jāpieliek, lai to panāktu.
Vēl viens uzlabojums būtu aizliegums radaru (un vēlams lapu kopumā) apskatīt no LVĢMC datoriem. Skat. manu komentāru augstāk par 3 rindiņām Apache konfigurācijā, kas jāpieliek, lai to panāktu.
Labots: 21.10.2011 13:30, black
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 14:03
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 14:03
Nebūs īpašs efekts tam, ja nu vienīgi "parādes" atbildes solis. Jo dažs meteo darbinieks turpinās čolēt šo portālu no mājas datora :)
14:35: Pamatā - jāgaida, kādu verdiktu pateiks Konkurences komisija (vai kā to iestādi sauc...). Ja jau reiz par šo lietu turienes cilvēki ieinteresējušies. Otrkārt, varētu ziņu aizsūtīt pa pasauli "the Latvia is only one country...", es pats varu palaist "savu radaru", par ko rakstu citā rakstā tepat portālā:) (protams, savu mazāko iespēju robežās).
14:35: Pamatā - jāgaida, kādu verdiktu pateiks Konkurences komisija (vai kā to iestādi sauc...). Ja jau reiz par šo lietu turienes cilvēki ieinteresējušies. Otrkārt, varētu ziņu aizsūtīt pa pasauli "the Latvia is only one country...", es pats varu palaist "savu radaru", par ko rakstu citā rakstā tepat portālā:) (protams, savu mazāko iespēju robežās).
Kristaps (Sigulda) :
21.10.2011 15:09
Raiti, tāpat kā dažs meteo interesents turpina čolēt igauņu radaru caur proksi. ;) Internets un apvedceļi, lai piekļūtu informācijai, ir nešķirami jēdzieni.
Es arī uzskatu, ka vēl jāpaida kādi rezultāti vai to neesamība – ko lietuvieši izdarīs ar savu webu, ko atbildēs KP, kā uz to reaģēs LVĢMC un kaimiņvalstis, par ko vēl Leitass samelos, kas būs jaunais VARAM ministrs un kā viņš rīkosies (viņu vēl būs jāpainformē). Ledus pagaidām kustas.
Ja paši netiksim galā, tad par notiekošo vērsīsimies pie Pasaules Meteoroloģijas organizācijas, kā uzvedas šīs organizācijas biedri.
Ja arī tas nepalīdzēs, vērts nepiemirst Žuka komentārā minēto par ES Pamattiesību hartas pārkāpumiem.
Galvenais nesamierināties, kamēr vēl ir kādi varianti, bet tāpat vien taisīt kārtējo blamāžu pa pasauli nevajag, tās jau tāpat mūsu valstij pietiek. :)
Es arī uzskatu, ka vēl jāpaida kādi rezultāti vai to neesamība – ko lietuvieši izdarīs ar savu webu, ko atbildēs KP, kā uz to reaģēs LVĢMC un kaimiņvalstis, par ko vēl Leitass samelos, kas būs jaunais VARAM ministrs un kā viņš rīkosies (viņu vēl būs jāpainformē). Ledus pagaidām kustas.
Ja paši netiksim galā, tad par notiekošo vērsīsimies pie Pasaules Meteoroloģijas organizācijas, kā uzvedas šīs organizācijas biedri.
Ja arī tas nepalīdzēs, vērts nepiemirst Žuka komentārā minēto par ES Pamattiesību hartas pārkāpumiem.
Galvenais nesamierināties, kamēr vēl ir kādi varianti, bet tāpat vien taisīt kārtējo blamāžu pa pasauli nevajag, tās jau tāpat mūsu valstij pietiek. :)
Raitis, Sametis
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 15:24
(Zante, Kandavas novads) :
21.10.2011 15:24
Ir jau starpība starp pasaules painformēšanu - un zākāšanos starptautiskajos mērogos.
Admins (Ventspils) :
21.10.2011 19:06
"Nedosi man spēlēties ar savu mašīnīti, nedošu tev savējo!".
Nepiekrītu tam. Lai nāk te un skatās, ja grib. Nenokritīsim līdz Leitasa līmenim.
Nepiekrītu tam. Lai nāk te un skatās, ja grib. Nenokritīsim līdz Leitasa līmenim.


