"Sasilšana" un "atdzišana" – vienmēr kādam izdevīga

"Sasilšana" un "atdzišana" – vienmēr kādam izdevīga

Rakstīts īpaši meteolapa.lv, 17.1.11., 02:50.

Jau ne reizi te čalojam par t.s. "globālo sasilšanu" vai "atdzišanu". Neatkārtošos, ko iepriekšējos rakstos sacīju, bet sacīšu seno teicienu "duļķainos ūdeņos naudas zivis varam makšķerēt". Arī pievelkot meteo t.s. "globālās lietas".


Jāsaka – mūsu publika ir neizglītota daudzās jomās. Meteo lietu viedēšana – ir elitāra padarīšana pavisam nelielam cilvēku pulciņam. Parējai "masai" galvenais šodien ir iztikas gādāšana, darba meklēšana. Viss, kas ir "nost" no šīm prioritārām lietām, ir otršķirīgs – un dažādām uzbāzīgām reklāmām pakļauts.

To jau mēs "uz sevi" zinām, kad pie mūsu ausīm kā caur tauri pūš vienu un to pašu lietu, tad finālā sākam ticēt. Un kādiem ir izdevīgi uzturēt globālo pārmaiņu "bubuli". Gandrīz nepārtraukti – mums no medijiem uzbrūk "sasilšanas zinātāji", kurus tāgad nomainīs īstie "zinātāji" par atdzišanu vispasaules līmenī.

Arīdzan agrāk rakstīju – globālās pārmaiņas nav iespējams manīt vienas paaudzes/viena mūža laikā. Un Zeme pati zina, uz kuru pusi mainīties. Lai gan mēs – šīs "netīrīgās baktērijas" (a kā gan citādi varētu saukt tādas darbības, kad sūcam zemes "asinis" – naftu un izmešus atstājam garozas virspusē) cenšamies jaukt šo kārtību. Neizdosies! Zemei vēl ir daudz rezerves, lai mūsus kādu laiku uz virskārtas izmitinātu.

Bet dažiem no mums patīk pelnīt, tamdēļ reizēm ir vērts palaist "globālās sasilšanas" mītu. "Sasilšana" būtu izdevīgi daudziem uzņēmējiem – tiem, kuri ražo saliekamās skaidu mājas Zemes aukstajiem rajoniem, drēbju izgatavotājiem, pārtikas izplatītājiem un vēl un vēl. Kad nu "sasilšanas tēma" pa lielajam izsmelta jeb aizvien vairāk publikas vairs nepakļaujas šādai prāta "siltai" apstrādei, tad jāpalaiž jau nākamais reklāmas ritenis – jau "globālā atdzišana". Tagad atkal kādiem varētu būt izdevīgi pārdot biezākus kažokus patreizējo silto zemju iemītniekiem. Varbūt Itālijā drīz varēs pārdot mazās "Jutūlas" krāsniņas vai mājās ierīkot centrālo apkuri (tagad tai zemē mājās tādas nav, biju... pārbaudīju). Un atkal...

No reklāmas mārketinga viedokļa – taču lētāk ir nopirkt 10 zinātniekus "ar vārdu", kuri nu nāk klajā ar skaļiem paziņojumiem, nekā veikt kādu vispasaules klasisko reklāmas kampaņu kāda konkrēta izstrādājuma/pakalpojuma virzienā. "Zinātnieku" paziņojumus ikdienas līmenī taču nav iespējams pārbaudīt. Kuram Latvijas- Latgales traktoristam ir pieejami attiecīgie zinātniskie pētījumi (pats pārsvarā ar inetu "uz jūs" labākā gadījienā... , arī internetistiem jāpapūlas – lai visādus rezultātus, grafikus, diagrammas izraktu no dažādiem avotiem, pēcāk savā prātā veiktu analītisku apstrādi)? Nav laika, pēc lauku darbiem (traktoristam, kā arī "pēc saviem laukiem" citās profesijās) ir nogurums, nav vēlme. Bet sestdienās ir jāatpūšas. Daudz vieglāk ir norīt reklāmas ēsmu. Pat tad, ja zem "sasilšanas" vai "atdzišanas" palaga noslēpta.

Vai ne?
Kā Tu vērtē šo rakstu?
  1. Maija - Jaunpiebalgas pag. - 0 novērojumi
    17.01.2011 16:12

    Tas viss būtu štrunts,ja ,aizvien vairāk,nebazūnētu par Pasaules galu!Tad jau vairs nevajadzēs neko,ne māju,ne kažoku...Tā nu tas ir,ka,gan pa TV ,gan citos mēdijos ,raksta un runā tik briesmīgas lietas...Ja tas viss mani neiespaido,tad,viena daļa cilvēku TAM tic!Nojūgties var!

    Ielādē...
  2. 17.01.2011 18:00

    Tā teikt, vajag vairāk palasīt presi un paskatīties tv... izslēdzot domāšanas pogu.

    Ielādē...