Visumā mēs zinām – lidmašīna, veicot savu reisu, gaisā atstāj izplūdes gāzes maisījumā ar nelielām cietām daļiņām. Tām aiztraucoties galvenajā lidojuma augstumā (7-13 kilometri virs zemes), šīs izplūdes gāzes ir sākums kondensācijas procesam. Sekas redzam kā "strīpas" debesīs. Tās dažādos laika apstākļos un sinoptiskās situācijās: arīdzan uzvedas dažādi. Kā izrādās- ne gluži kā pagadās, bet ciešā saistībā ar apkārtējo gaisa plūsmu un tā īpašībām.
Īpaši meteolapa.lv saitei šo rindu autors apkopojis nelielu pieredzi. Neesmu atradis kādus rakstus par līdzīgu tēmu. Viss teiktais balstās uz tiešiem novērojumiem ilgākā laikā.
Neiedziļinoties lielajā un zinātniskajā teorijā, vien sacīšu- arī pēc lidmašīnu "pēdām" augstos gaisos varam pasacīt laika apstākļu izmaiņas dažās tuvākās stundās vai pus-diennaktī. Tātad visu pēc kārtas.
Attēlā, fotografēts 2009. gada aprīļa dienā, 25km uz D no Kandavas: šādas ilgi neizzūdošas strīpas liecina par lielu iespēju skaidram laikam nomainīties uz nokrišņu brīdi. A…
[Lasīt vairāk]