Ciklons "Yoda"

Ciklons "Yoda"

Šeit ar īsiem ziņojumiem sekosim līdzi ciklona virzībai. Līdz ko būs jaunas ziņas, tās parādīsies šeit

11:34 Var teikt, ka vētru esam pārdzīvojuši. Maksimālās brāzmas visur jau sasniegtas, varbūt vēl valsts austrumos kāds stiprāks pūtiens iespējams. Prognozes, manuprāt, bijušas precīzas, taču mazliet tika pārspīlēts ar šāda vēja bīstamību un gaidāmajiem postījumiem, lai gan no otras puses - labāk sagatavoties vairāk nekā cerēt, ka postījumu nebūs. Šķiet, ka šādās reizēs attaisnojas arī veidot īsu ziņojumu rindu, ko papildina komentētāji ar novērojumiem un citām svaigām vēstīm. Šoreiz gan brīžiem man zuda operativitāte, jo pats atrados dabā un atjauninājumus vajadzēja veikt caur telefona internetu. Paldies par sadarbību. Turpinām ikdienu :)

09:28 Daugavgrīvā brāzmas 28m/s, jūras krastā Kurzemē jau zem 25m/s. Ūdens līmenis Daugavā pie Rīgas sasniedza +122cm, nu jau kādu laiku krītas

06:54 Latvijā spēcīgākais vējš fiksēts Ventspilī - 31m/s, Liepājā - 29m/s. Lietuvā Klaipēdas ostā 35m/s. Jūras krastā vēja ātrums samazinās. Kulminācijas fāze sākas Rīgā un Vidzemes piekrastē - tuvākajās stundās 25-28m/s.

27. novembris

19:49 Zviedrijas dienvidaustrumu piekrastē 36m/s, turklāt tā nav pretvēja piekraste

17:55 Ventspilī 28m/s, Liepājā 27m/s, Rīgas ostā 21m/s, Rīgas centrā 17m/s

17:11 Strauji pieaug elektrības pārrāvumu skaits. Nedarbojas 718 transformatori

16:51 Zviedrijas dienvidos 35m/s stipras brāzmas. Turieni šobrīd sasniedz vētras spēcīgākā daļa

16:36 Ventspilī vēja brāzmas 26m/s, Liepājā 25m/s, pārējā Kurzemē 18-22m/s. Roņu salā 24m/s. Zviedrijas dienvidos līdz 32m/s stipras brāzmas (Dati: LVĢMC, LVC, SMHI)

14:53 Zviedrijas DR piekrastē divas meteostacijas ziņo par brāzmām 31m/s

14:30 Liepājā īsi pirms pl.14 vēja brāzmas sasniegušas 25m/s, ziņo LVĢM

10:59 Ūdens līmenis Daugavā pie Rīgas pirmdienas rītā sasniegs 1,3m virs nulles atzīmes, prognozē LVĢMC. Pirmā plūdu robeža ir 1m. Plašāki plūdi sākas pie 1,4m. (BNS)

10:00 Bez elektrības palikušo skaits pieaug. Nestrādā 218 transformatori, tas nozīmē, bez strāvas ir aptuveni pusotrs tūkstotis mājsaimniecību

09:08 Līdz pl. 8 spēcīgākās brāzmas Ventspilī bija 22m/s, Liepājā - 20m/s. (LVGMC dati)

26. novembris

23:53 Līdz vētras kulminācijas sākumam aptuveni diennakts. GFS jaunākajā izlaidumā vēja ātrums nedaudz samazināts, bet kopumā situācija joprojām bez lielām izmaiņām - jūras krastā 30-33m/s, līča piekrastē Vidzemē un Rīgā pirmdienas rītā 25-27m/s. Iekšzemē 18-25m/s.

23:28 Skotijas kalnos šovakar 50m/s un tuvākajās stundās to teritoriju šķērsos pati spēcīgākā ciklona zona. Kalnos vējš gan ir pat spēcīgāks nekā līdzīgos apstākļos okeānā.

16:52 Atmosfēras spiediena salīdzinājums. GFS prognoze uz pirmdienas nakti un 2005. gada janvāra orkāns. Attēls

14:08 LVĢMC saglabā prognozi pirmdienas naktij jūras piekrastei - brāzmas 33m/s.  Brīdinājums

13:36 Strāvas atslēgumi 91 transformatoram, bez elektrības vairāki simti Latvenergo klientu

13:16 Polijas ziemeļu piekrastē šodienai augstākās pakāpes brīdinājums par applūšanu. Rīt situācija būs vēl ekstrēmāka.

12:11 Ciklona centrā spiediens pazeminājies līdz 985mb. Pirmā vētras daļa sasniegusi Britu salu ziemeļus, tur daudzviet brāzmas nedaudz virs 30m/s, viena stacija kalnos Skotijā ziņo par 48m/s

03:35 GFS samazinājis vētras spēku par 3-5m/s.

25. novembris

18:21 GFS jaunākajā izlaidumā vēl nedaudz palielinājis vēja prognozi gan jūrai, gan iekšzemes rajoniem

15:40 Latvenergo jau šobrīd ir gandrīz 100 transformatoru bez strāvas. Lielākā daļa avārijas atslēgumu, visticamāk, vēja dēļ. Bez elektrības simtiem klientu (karte)

15:32 Bildes no applūdušās Norvēģijas piekrastes. Polijas un Dānijas meteodienesti brīdina, ka tur šodien un rīt nelieli plūdi piekrastē, taču lielākā vētra tur gaidāma tikai svētdien

15:03 Šopēcpusdien Kurzemē vēja brāzmas 13-16m/s, uz Ventspils mola - 19m/s, Vidzemē 8-13m/s, Zemgalē 8-12m/s.

Kā Tu vērtē šo rakstu?
  1. 28.11.2011 13:55

    Ir divas galerijas no manas puses. Pirmā - XAVER ciklona cb brāzmas 26.11.11.. Otrā - YODA aizejošās cb mākoņu brāzmas 28.11.11.

    Ielādē...
  2. 28.11.2011 14:41

    Arī es biju izbaudīt vētru Daugavgrīvā! Vareni! Ko lai citu saka!? :)

    Dažas bildes, diemžēl nav pārāk kvalitatīvas, jo nav īsti laika izsķirot un apstrādāt labākās.

    Ielādē...
  3. 28.11.2011 15:18

    Vējš, mēreni stiprs, visu nakti ar lietus lāsēm triecās tieši logā, grabināja palodzi utt., bet miegu īpaši neiztraucēja. Pirms posmā no 8:30 līdz 9:00 laikam bija arī kulminācija, kad kāda stiprāka brāzma uzpūta, tas viss noslēdzās ar visai spēcīgu, 5 min ilgu krusas šalti. Uz metāla palodzes īsu brīdi paspēja 1cm biezs krusas slānis izveidoties, arī zeme vietums īslaicīgi kļuva balta. Pirms 10:00 sākās skaidroties, arī brāzmas mazinājās. Daugavu līmenis bija cēlies un arī Rīgas kanāla līmens bija krietni augstāks, nekā parasti.

    Ielādē...
  4. 28.11.2011 15:41

    Sveiki!
    Vakar +7, visu dienu smidzināja, vējelis bija tāds pastiprs. Arī naktī.
    Šodien no rīta +6, vējs stiprs, bet ne ļoti.
    Pašlaik +2, starp mākoņiem zila debess, bija arī saule (tad mākonīši izskatījās iespaidīgāki), vējš ir stiprs, bet ne īpaši, neko nogāztu pagaidām nemana, varbūt kāds nokaltis koks mežā.
    Būsim pasaudzēti.
    Arī elektrība ir, vien noraustījās pāris reizes.

    Ielādē...
  5. 28.11.2011 16:20

    Vējš pamodināja ap 4.30 no rīta,dārdēja kaut kādi dzelži uz jumta un pūta pa vaļējo mazlodziņu telpās.Vienu īsu brīdi nobira smalka krusa.Uz jumta loga,kas atdodas precīzi virs gultas (lasi,galvas) tas viss ir ļoti labi dzirdams:(Taču vēlāk mākoņi sāka izklīst,lietus mazinājās,nu jau arī vējš paliek rāmāks.Man tik stāstīja,ka pie veikala SPICE esot viens liels koks izgāzts.A pie mums-vairākas reizes apgāza lielās mizkastes,kuras no paša rīta bija iztukšojusi atkritumu savācējmašīna.Savādāk -viss OK.

    Ielādē...
  6. 28.11.2011 16:46

    Šās dienas ''rezumē''-dažas aizpūstas kastes,nez kāda veidā no paša rīta dārzā iepūsta tačka un no šķūnīša atrauta viena loksne-pirmā pa vējam.

    Ielādē...
  7. Maija - Jaunpiebalgas pag. - 0 novērojumi
    28.11.2011 17:00

    Ja vakar bija +9 gr.,tad šodien+3.Stiprais vējš ir pārdzīvots,bija gan sniegs,gan lietus.Vakar,vakarā un naktī,bija diezgan neomulīgi.Šodien mūs papriecēja arī Saule.Prieks,ka ,beidzot,ūdenskrātuvēs.līmenis ceļas.

    Ielādē...
  8. 28.11.2011 17:30

    Nekā ārkārtēja nebija, naktī ap plkst.01-45 gāju ārā pīpēt, bija absolūts klusums, ne lietus, ne vēja. Šodien līdz pusdienlaikam papūta, "uz aci" max 12-15 m/s, zem liepām daudz sausie un puvušie zariņi nokrituši, zem eglēm daži čiekuri nokrituši. Laikā ap plkst.13-30 līdz 15-00 divas reizes bija krusas brāzmas, graudi grūbu lielumā, ātri izkusa. Brīžiem bija arī saulīte. Tagad neliels vējiņš, nu tā apm 5-8m/s, t +4.3, spiediens 745 mm/Hg (pēc krievu laika barometra IMK-5 rādījumiem). Tātad- atgriežamies rudenī, lai arī nekur jau nebijām aizgājuši, nelieli pūtieni pieder pie rudens normas.
    Teiši šobrīd neliela, sīka krusa, A pusē redzu zvaigznes...

    Ielādē...
  9. 28.11.2011 18:50

    Nupat nopūtu sveces un atgriezos civilizācijā! Kaut arī ar Aglimu mūs šķir nieka 10 km, lauki vēju "izbauda"savādāk kā pilsēta. Jau vakar ap astoņiem sāka raustīties elektrība, vienā pagasta daļā tā pilnībā pazuda jau pusdesmitos vakarā, otrā - šorīt no rīta. Kārtējo reizi pārliecinos, cik mēs esam ļoti atkarīgi no elektrības padeves. Pagasta centrā apstājās ūdens padeve un katlu mājas, tiem, kas paspējuši dzīvokļos pāriet no gāzes uz elektriskajām plītiņām, bija jāpaliek bez silta ēdiena. Viskomfortablāk jutās lauku māju īpašnieki, kam ir malkas plītis un krāsnis. Un tas viss, lielākoties, tāpēc, ka izzāgēto mežu masīvos atstātās vientuļās egles to vien "bija gaidījušas", lai vējš tās uzgāztu elektropārvades līnijām. Un nevajag mūs biedēt ar pasaules galiem, dzīve laukos paralizējas jau pie drusku lielāka vēja!

    Ielādē...
  10. 28.11.2011 10:06

    Labrīt!! Pavisam nesen atnācu no Liepājas jūrmalas, ūdens uzplūdis aizņem teju pusi no pludmales. Vējš, gan tāds pamatīgs ap 25m/s brāzmas, nostāvēt vienā pozīcija pret ZR vēju bija pagrūti , bet iespaidīga DaBas parādība. bet pa nakti pirms vējš mainija savu virzienu ūdens josla sasniedza pirmās kāpas, spriežot pēc nospiedumiem smiltīs. Pašreizs ap +7°C un sāk spī'det saulite.
    Vai kāds var man paskaidrot kā notiek vēja maiņa atklāta jūra, un kas to nosaka to processu dabā jeb faktori, ciklona centrs , vai gaisa masas mainās? es to līdz galam neizprotu :((
    Šeit ir brīdinājums par iespēju šovakar novērot Ziemeļblāzmu mūsu platuma grādos.

    Ielādē...
  11. 28.11.2011 18:54

    Salīdzinājumā ar 24h atpakaļ un nakti, šodien Liepājā vienkārši lieliska diena - skaidras debesis, pēcpusdienā arī kādi mākoņi, vējš jau mazinājās. Nu labi saskatāms mēness.

    Tik silts, cik iepriekšējās dienas, gan nebija, bet saule dara savu :)

    Ielādē...
  12. 28.11.2011 19:30

    Jāskatās- vai naktī nav ziemeļoblāzma... par to runājāmies tepat vēl pi8rms diennakts. Patreiz es pie sevis neko nemanu...

    Ielādē...
  13. 28.11.2011 20:32

    Termometrs rāda 0, bet vispār piesalst. debesis skaidras, zvaigžņotas. Vēl uzpūš pa kādai vēja brāzmai.
    Ziemeļblāzma? Hm, vēl gan neko nemana.

    Ielādē...
  14. 27.11.2011 19:41

    Šķiet, ka gan mediji, gan vēl viens otrs nepareizi lieto terminu orkāns. Gan boforta, gan saffir-sympson skalas ir pēc VIDĒJĀ vēja un nevis brāzmām.

    Orkāds ir bofforta skalas 12 balles, kad VIDĒJAIS vējš ir virs 32.89 m/s. Brāzmās tad parasti ir par 10 m/s vairāk.

    Pēc boforta skalas 12 balles tiek pieldzinātas Saffir sympson 1 kat.

    Mums mēdiji utt šķiet ljoti ljoti vēlas vārdu orkāns un vidējā vēja vietā lieto brāzmas. Ai ai ai.



    Ielādē...
    1. 27.11.2011 19:53

      Manuprāt, visi jau zina, kā teorētiski ir pareizi, bet pēc tās skalas šodien pat jūras krastā vētras nav bijis, jo vidējais vēja ātrums nesasniedza 21 m/s. Un kā tad lai raksturo šo stipro vēju? Termina "vētra" un "orkāns" lietošana ļoti labi norāda uz vēja stiprumu, slikti ir tikai tad, ja mediji ar šiem vārdiem sāk biedēt uz ceļ ažiotāžu.

      Ielādē...
    2. 27.11.2011 23:15

      Un kā tad šodienu saukt - par "vidēju vēju"?! Kas lauž kokus un rauj nost jumtus (tā dzirdēju TV ziņās)? Kas tad būs stiprs vējš un, vēl jo vairāk, orkāns? Tornado stipruma visaptverošs viesulis?!
      Es nemīlu pārspīlējumus, ko bieži mēdz veidot mēdiji, bet nu šāda pieeja arī ir galīgā - tikai otrā - grāvī!!!
      Vidējais vējš, ziniet... :@

      Ielādē...
      1. 28.11.2011 21:13

        Pēc klasifikātora kuru var atrast ar šeit www.meteo.lv šoreiz bija kaut kas starp "Stiprs vējš" "Ļoti stiprs vējš" un "Vētrains" :)
        Piekrastē varēja būt ar "Vētra".

        Par grāvi runājot. Mežinieki stāsta, ka mežā postijumu praktiski nav nemaz.
        Un šoreiz tiešām stiprs/loti stiprs vējš ir nokrāsots par vētru. :(

        Meteoroloģijā tiešām lieto terminu "Vidējais vējš" Pie tam biežāk tiek lietots tieši 10 min "Vidējais vējš". Bet nu var jau ieviest ar savus terminu izgudrojumus un interpretācias. Tikai ar tiem meteorologisku informāciju var būt grūti saprast.

        Tās klasifikācijas jau tādēlj ir izdomātas, lai vienoziimgi būtu skaidrs par ko iet runa. Lai Latvijā, Lietuvā Zviedrijā, Dānijaa utt dzirdot vārdu orkāns vai vētra būtu skaidrs par kādiem atmosfēras(meteoroloģiskajiem) procesiem iet runa.

        Jurim piemēram ir svariigi vēju virzieni. Man savukārt laikapstaklju korekta aprakstšana. :)

        Ielādē...
  15. 28.11.2011 21:39

    Vakarpusē brāzmas atkal drebina jumtu un gaudo ap stūriem. Nav, protams, vairs vakarvakara vētra, bet, kad trāpās tāds pūtiens, ārdurvis ar abām rokām jātur, lai neizlauž no eņģēm.

    Ielādē...
  16. 28.11.2011 22:42

    Nakts bija silts, uz rīta pusi gan pamazām vēsāks, šodien visu dienu mākoņains, taču palaikam paskaidrojās un Saule uzspīdēja, dienas 1. pusē arī vairākas lietus šaltis nogāza. Vējš jau rāmāks, kaut gan ap pusdienlaiku brāzmās vēl krietni stiprs bija, uz vakaru jau pavisam mierīgs. termometrs visu dienu ap +3...+4*C, vakarā +2, brīdi nokritās līdz +1,6*C, tagad atkal +2,2*C.
    P.S. Labi, ka Joda prom un, galvenais, nenācās ilgi bez elektrības palikt - vismaz es bez elektrības kā bez rokām, negribu viduslaikos dzīvot! ;)

    Ielādē...
  17. 28.11.2011 23:55

    Lai nu kā, bet skaista vētraina diena :) Šorit ap 6-7 rita pamodināja diezgan drastiskas vēja brāzmas kopa ar lietu un krusu, brīziem zeme ar debesim gaja kopā un smalku lietu un krusu vejš dzenāja gaisā ka sniega verpetes... ta ari bija laikam šis vētras kulminācija Rigā, velak pa dienu nokrišni tikpat ka nebija-dažas lietus piles/sniega graudi, bet atseviškas stipras vēja brāzmas turpinājas līdz vēlai pēcpusdienai... Daudz nolauztu siku un ari lielāku zariņu, daži nolauzti koki un kada jumta loksne redzeta mētajoties,kopumā lielu postijumu nebija. Jasaka,ka tiem,kas gribeja izbaudit vetru bija jabrauc pie jūras-tur stihijas varenibu vareja gan redzet,gan just. Ari šodien aizbraucu uz Daugavgrīvu un tur nu bija ko redzēt un sajust... Vejš brīžiem tikpat ka gaz no kājam, pludmale pilniba pazudusi,viļņu šļakatas pa gaisu...
    Krietni papildināju savu vētras JODA GALERIJU- izbaudam dabas skaistumu !

    Ielādē...
    1. 29.11.2011 00:42

      Lieliskas bildes! Labi redzams Dabas spēks! :)

      Ielādē...
  18. 28.11.2011 13:57

    Šķiet pēc boforta skalas latvijā vētras varbūt nemaz nebija. Varbūt pašā kurzemes piekrastē (līdz daži kilometri iekšzemē) un varbūt arī daugavgrīvā.

    Pēc bofforta skalas 9 balles (jeb vētra) ir kad vidējais (10 min) vējš ir 20.8-24,4 m/s . Bet pie šāda vidējā vēja brāzmas parasti ir ap 30 m/s un vairāk. :)

    Tā kā gandrīz visā latvija bija tikai 6(stiprs vējš) līdz 8 (vētrains) balles :)




    Ielādē...
    1. 28.11.2011 14:21

      Par šo jau Maikls rakstīja. Piekrītu viņam. Latvijā vētras pēc Boforta skalas ir ārkārtīgi reta parādība. Katrai vietai, manuprāt, vajadzētu atsevišķu unikālu vēja klasifikāciju, jo pie brāzmām 20m/s piekrastē postījumu nav vispār, bet mežainos Latgales apvidos tāds vējš var radīt daudz postījumu. Man šķiet pieņemami, ka Latvijā pēc Boforta skalas vērtē spēcīgākās brāzmas. Boforta skala ir radīta atklātai jūrai un okeānam.

      Ielādē...
      1. 28.11.2011 15:33

        Man tas kas notiek apkārt vairāk tāda ažiotāža vien izskatās. Un škiet ka daudzi no tās labi barojas gan emocionali gan ... :)
        Vētra, ļoti stipra vērtra, Orkāns (skaisti un iespaidīgi)

        Nu diezvai 20 m/s latgalē rada daudz postījumu :) Svaigas kailcirtes mala neskaitās. :)


        Ielādē...
        1. 28.11.2011 16:16

          Katrai tautai ir savi specifiskie laikapstākļu apzīmējumi, kas pielāgoti konkrētajai vietai un klimatam. Mēs stipru vēju varam saukt visādos vārdos, nevajag atsauces ne uz kādām svešām skalām, un 21m/s stipras brāzmas Latvijā jau gadu desmitiem tiek sauktas par vētru, 33m/s - par orkānu.

          Ielādē...
          1. 28.11.2011 16:53

            :) Labi labi. Mums bija grūti pamanāma vētra :) Tas ir ļoti vājš orkāns. Es jokojos protams :)

            Ielādē...
        2. 28.11.2011 22:31

          Ažiotāža? Labi, atsevišķi masu mediji dažreiz mēdz pārspīlēt. Šoreiz, par laimi, postījumi nebija tik lieli, kā varēja būt, bet bija.
          Svarīgākais ir apzināt gaidāmās briesmas un gatavoties sliktākajam scenārijam, protams, cerot uz labāko. Lieki brīdinājumi tādēļ nekaitēs, pat ja daži to sauc par ažiotāžu... :)
          Un par 20 m/s Latgalē - šoreiz nebija pat tik (pēc oficiālajiem LVĢMC datiem), bet pie manis vakar visā pilsētā gandrīz stundu nebija elektrības, savukārt ~30 km tālajā Nīcgalē, kā šodien uzzināju, nebija vēl pat šorīt (tiesa, nezinu, cik plašā apgabalā, bet pietiek ar faktu vien). Ja nebija postījumu, kur pazuda elektrība? :D Tā kā nevajag aizrauties ar pārsteidzīgiem spriedumiem!

          Ielādē...
          1. 29.11.2011 08:04

            A varbūt problēma ir nevis "vētrā" bet ļoti vājajā infrastruktūrā, kur koki ir pārkārusies elektrolīnijam? Veciem un bojātiem kokiem laiku pa laikam ir jānokrīt. Parasti tie to dara brāzmainakā vējā.

            Šķiet nevienu vairs nepārsteidz tas, ka daudzkur latvijā pat pie 15 m/s brāzmām pazūd elektrība. Bet vai tādēļ tie 15 m/s kļūst par "vētru" ?

            Kāpēc vienkārši nekonstatēt faktu, ka pie "stipra vēja" (6 balles) vai "ļoti stipra vēja" (7 balles) Latvijas iekšienē "brūk" elektropiegāde? :)

            Ielādē...
  19. 29.11.2011 07:45

    Varbūt mums vajag nodefinēt savu skalu, ar kuru mērīt vēja un vētras stiprumu? Es ieteiktu arī dalījumu starp sezonu, kad kokos ir lapas, un sezonu, kad koki ir kaili. Par vētru varētu saukt vēja ātrumu, kas brāzmās sasniedz attiecīgi 17 m/s un 20 m/s. Par stipru vētru - ja max ātrums brāzmās sasniedz 22 m/s vasarā un 25 m/s ziemā. Par orkānu - ja 27 m/s laikā, kad koki lapoti, un 30 m/s pārējā laikā. Tas attiektos tikai uz iekšzemi, ne uz jūru un ne uz ostām, pludmalēm, kur nav koku.

    Raitis jau kaut kad agrāk arī piedāvāja savu skalu.

    Ielādē...
    1. 29.11.2011 10:33

      Coola doma:) Man neliela vētra sākas no 15m/s, kad SĀK (nevis masveidā notiek...) lūst nelieli koku zari, teorētiski no šā brīža sākas nelieli nostījumi (piem. kad kāds zars ielido logu rūtī). Līdz 22m/s jau ir jūtama vētra (lūst atsevišķi koki un krīt uz elektrības vadiem). Stipra vētra no 25m/s (kad tiek lauzti jau jauni koki, masīvi lielu zaru lauzieni). Orkāns no 30m/s ... tā ir mana skala... Latvijai. Ja es dzīvotu Skotijas kalnos, droši vien domātu savādāk...

      Ielādē...
  20. 29.11.2011 17:23

    Šodien skaista saulaina dieniņa, bez vēja (praktiski), bez nokrišņiem, ap +1, +2. Pēcpusdienā piemācās, tad atkal noskaidrojās, patlaban zvaigznes neredz, tātad - apmācies.

    Ielādē...
  21. 29.11.2011 10:05

    Paskatījos 2005. gada, tautā saukta par janvāra orkānu, datus. Toreiz iekšzemē nekur vidējais vēja ātrums nesasniedza vētru pēc Boforta skalas :D
    Maksimālās brāzmas Latgalē -24m/s, Zemgalē -28m/s, Vidzemē 32m/s, Kurzemē 40m/s.
    Lieki būtu atgādināt par postījumiem toreiz.

    Ielādē...
    1. 29.11.2011 10:35

      A Latvijā 10 min vidējo vēju mēra? Kā latvijā (LVGMA) vējš tiek mērīts ?

      Ielādē...
      1. 29.11.2011 10:50

        Jā, tas vējš, kas kaut vai šobrīd redzams meteo.lv pie faktiskā - 3/6 m/s - tas ir 10min vidējais un 10 min laikā fiksētās stiprākās brāzmas. Arī iepriekš bijis tāpat.

        Ielādē...
        1. 29.11.2011 11:02

          A vai nav tā kā tas vejš tiek mērīts 10 min ik pa 3h ? Vai vismaz reģistrēts.
          Tas ir 2h 90 minūtes nemēram, vai arī metam mērījumus āra. Tad 10 minūtes mēram un iegūstam vidējo vēju un max brāzmas šai 10 min intervālā.

          Ā un 2005 gadā kāda zviedru meteostacija samērīja 35m/s vidējo vēju ar 45 m/s brāzmas. Atklātā jūrā droši vien varēja būt arī vairāk. Tātad daudzviet bija orkāns.

          Ja vētru klasificē pēc vējā jūrā, tad 2005 gadā Latvijā šķiet bija ļoti stipra vētra. Varbūt pat orkāns. :) Iekšzemē daudzviet bija stipra līdz ļoti stipra vētra. :)

          Šķiet latvijas iekšzemē arī ir bijusi orkāni. (Brāzmās virs 40 m/s)

          Ielādē...
    2. 29.11.2011 10:36

      "Pie manis" toreiz bja 35m/s. Kad bija masīvas vēja gāzes mežos, daudzi atsevišķi lauzti koki. Kādas 20 šīfera plāksnes nolidoja no kūts jumta, dārziņa žogs sagāzts. Pāris šīfera plāksnes no dzīvojamās mājas jumta aizlidoja 30m tālu. Iebraucamais ceļs 5 vietās aizgāzts ar kokiem. Bez elektrības 22 dienas...

      10:40: BTW- vispār pamatraksts "prasītos" uz noapaļošanos ;) Savējo šodien pabeigšu.

      Ielādē...
      1. 29.11.2011 11:17

        Jā, tā ir, tie nerāda pilnīgu ainu par situāciju, bet, ja Latgalē spēcīgākās brāzmas bija 24m/s, ir visai maza iespēja, ka kādā brīdī vidējais 10 min vējš bija 21m/s. Man jau liekas, ka tā ir matu skaldīšana, jo tā vai citādi, Boforta skala Latvijas iekšzemes rajoniem ir nepiemērota. Piemēram, Kolkā 2005.g. 8. janv. pl.20 vidējais -13m/s, brāzmas 24m/s. Pl. 23 Ventspilī vidējais 22m/s, brāzmas -32m/s. Neesam mēs tāda vēju valsts, ka par vētru, piemēram, Rēzekni varētu brīdināt tikai tad, kad tur brāzmas solās būt 30m/s. Pat, ja būtu manos spēkos šo sistēmu mainīt, grūti iedomāties pozitīvu sabiedrības attieksmi.
        Līdzīgi kā par tiem vēja virzieniem, arī šī diskusija man liekas ir meteoroloģijā zinošu cilvēku niķi, nevis pārmetums pēc būtības. Diskusija par vēja skalu gan varētu būt, taču nedomāju, ka mēs spēsim piespiest to ievērot. Izmaiņas LVGMC brīdinājumu noteikumos vispār varētu veikt tikai kāds Čakam Norisam pietuvināts cilvēks.

        Ielādē...
        1. 29.11.2011 17:53

          Arī es esmu pārliecināts, ka Boforta skala, ko tik ļoti aizstāv lietusvīrs, Latvijā neder, ja nu varbūt pašā jūras malā. :) Man vārds "vētra" asociējas ar iespējamiem un bieži vien reāliem postījumiem, un, ja prognozē vētras iespējamību, tas cilvēkus motivē arī būt piesardzīgākiem un izvairīties no iespējamiem neapdomīgiem soļiem.
          Savukārt infrastruktūra dažādās Latvijas vietās ir tāda, kā ir, un ar to būs vēl ilgi jāsadzīvo, to nevar ņemt un uzreiz nomainīt kā vecu skaņuplati. Ja iespējams ar vārdiem "vētra", "orkāns" u.c. ("stiprs" vai "ļoti stiprs vējš" te nestrādās; neliks taču priekšā Boforta skalu! :D ) brīdināt cilvēkus par postījumu iespējamību un tādā veidā pasargāt, tas ir jādara - tāda ir mana pārliecība. Pašiem sava skala gan noderētu arī, kaut kas līdzīgs, ko mazliet augstāk piedāvā Maikls un Raitis. Un, protams, mērot nevis pēc "vidējā v… Lasīt vairāk: novitusi.meteolapa.lv

          Ielādē...
  22. 29.11.2011 19:01

    Vētra vai orkāns? Pilnīgi piekrītu Lietusvīram,arī par to ažiotāžu. Praktiski jau ir labi,ja kārtīgi pabrīdina,bet,ja tas kļūst kā norma - ja virs 20m/s,tad jau vētra - tad ir tas,ko teica Lietusvīrs.

    Atceros 80to gadu sākumā vienā no Baltijas kausa izcīņām piedzīvojām ļoti stipru vētru.Maksimumos uzrādīja pat 39m/s. Nu jāsaka,ka pie labākās gribas nekādu kaifu tur noķert navarēja.Bet arī tad to par orkānu neviens nesauca.Sarunās tas figurēja kā "baigais blozieris".Taisnība,ka uz sauszemes daudz kas ir savādāk,bet tomēr arī man vējš 20m/s neasociejas ar vētru.
    Bet par aizgājušo jāsaka - viss labs,kas labi beidzas.

    Ielādē...
  23. 29.11.2011 19:55

    Ažiotāža, manuprāt, arī bija par lielu, bet tas šķiet tādēļ, ka prognozes parādījās ļoti laicīgi. Piemēram sestdienas vakarā mierīgi par vētru varēja nerunāt. Es LTV ziņām teicu, lai ar to nesāk, bet nu gribēja viņi tā. Vienīgais, ko varēju ieteikt - uzsvērt, ka stiprākais vējš gaidāms tikai naktī uz svētdienu.
    Un runājot par 20m/s. Ja iekšzemē brāzmas ir 20m/s, tad piekrastē ir 30m/s un vairā un šādā situācijā es tomēr to sauktu par vētru, jo ir jāņem vērā sliktā infrastruktūra laukos. Šoreiz daudzviet Vidzemē un Latgalē nebija pat to 20m/s, bet desmitiem tūkstošu mājsaimniecību bez elektrības. Tepat komentāros varēja lasīt, cik ļoti tas iespaido cilvēku ikdienu.
    Ažiotāžu tomēr neceļ LVGMC, es vai citi, kas prognozē. Ažiotāžu ceļ mediji šīs ziņas liekot pirmajās rindās, atkārtojot un kas vistrakākais - piepušķojot. Spilgts piemērs bija kasjauns.lv - tas jau sestdienas vakara pirmajā lapā bija uzrakstījis… Lasīt vairāk: novitusi.meteolapa.lv

    Ielādē...
    1. 29.11.2011 21:44

      Jau nezkuro reizi saku- dažādi izgudroti trakumi ir mediju maize. It sevišķi šajos liesajos gados un pie zemajiem reitingiem... Ja nevaram savādāk, tad pat no "nelielas brāzmas izpūšam orkānu" ;) (offtopiks)

      Ielādē...
      1. 30.11.2011 01:01

        Tur nu nevaru nepiekrist, mediji to visu lietu ar savu tieksmi pārspīlēt sagandē gan, tāpēc tādiem sen vairs neuzticos. Ja es zinu, ka brāzmas 20 m/s tiek ziņotas tikai piekrastē, par to neuztraucos, un ne tāpēc, ka dzīvoju patālu no jūras, jo piekrastē dzīvojošiem tādi vēji nav nekāds retums, viņi pie tā pieraduši, un līdz ar to arī infrastruktūra tur nešaubīgi tam visam piemērotāka un izturīgāka. Savukārt dziļāk iekšzemē dzīvojošiem brāzmas 20 m/s nav ikdienišķa parādība, un no tā nu dažreiz arī rodas visas problēmas...

        Ielādē...
    2. 30.11.2011 01:28

      Tev nekādu pārmetumu, Tu esi pozitīvākais tēls laika zinu jomā Latvijas Radio!

      Ielādē...
  24. 30.11.2011 08:10

    Vēl paturpinot šo tematu, varu teikt, ka šoreiz ir bijis liels spiediens no VUGD. Viņi vairrākārtīgi brīvdienās aicinājuši Latvijas radio vairāk runāt par vētru. Palasot arī, kas avīzēs bija rakstīts pirms vētras, liekas, ka VUGD vadība arī neadekvāti pārvērtējuši LVGMC brīdinājumu. Tāpat Latvenergo to pielīdzināja 2005. gada orkānam un to sakot, atsaucās uz LVĢMC sniegto informāciju, lai gan tā vispār neliecināja par kaut ko līdzīgu 2005. gada stihijai.
    Skatoties, ka modeļi joprojām dažādos variantos pieļauj jaunu spēcīgu ciklonu nākamās nedēļas sākumā, man ir nepatīkama priekšnojjauta, ka kāds no interneta portāliem kādā brīdī atkal var nokviekties, ka orkāns nāk. Tas būtu ļoti nepatīkami. Iepriekšējos gados pāris reizes esmu vērsies pie prtāliem ar lūgumu nepārspīlēt ziņas, bet tam nav jēgas. Nesen viena TVNET redaktore tā arī teica - var pirmajās rindās ielikt kādu būtisku ārzemju ziņu, bet neviens to nelasa. Ja tā vietā ieliek - Rīgā vīrs nositis sievu - klikšķu ir tūkstošiem.

    Ielādē...
    1. 30.11.2011 10:03

      Pareizi- tur visus interesē "unikālie klikšķi"- kā tad citādi reklāmu un ieguldītājus piesaistīs !? (OT)

      Ielādē...
  25. Maija - Jaunpiebalgas pag. - 0 novērojumi
    30.11.2011 14:47

    Pērn,augusta sākumā,arī bija orkāns.Nedod Dievs vēl kaut ko tādu piedzīvot!

    Ielādē...